SURFCAMP!

Nu har alltså fem dagar gått som har bestått av väldigt mycket surfing!! Man blev både trött och hungrig, som tur var bjöds det på mycket god mat! Lovely, för mat kan man inte få nog av. :)

Den första dagen blev vi hämtade på hostelet där vi drog vidare till ett ställe inne i ingenstans så att säga. Vi bodde på ett ställe där bara surfmänniskor  var, och där det fanns en stoor strand bara för oss. Lyxigt var det. Innan första lektionen var jag faktiskt nervös, man vill prestera och klara av att kunna stå upp brädan. Vilket jag nu i efterhand kan, hur roligt som helst, tänk bata vad kul att kunna hyra en surfbräda och ta några åk.

Innan varje lektion värmde vi upp, då man snurrade händerna, stretchade armnarna och benen och gjorde några övningar på brädan, som hur man ska ta sig upp: ha händerna i sidan på brädan, lyfta upp bröstet och sedan under samma moment hoppa upp så man hamnar på sidan, lite som snowboard. Att surfa var exremt kul när man tänker tillbaka på det! Man hamnade mycket under vatten, snorade en hel del, fick träningsvärk i kroppen, blev nöjd när man klarade att stå upp och bara njöt där i vattnet. En lektion var på 2 timmar, och under två dagar hade vi två lektioner, så det blev en del! Sammanlagt blev det sju lektioner, dock bara sex lektioner för mig och caroline men det är en annan historia (som har att göra med att vi blev dagens samtalsämne men whatever haha orkar inte)

Efter två dagar åkte vi till ett annat livligare ställe, som heter Spot X. Där fanns det redan många folk. Boendet var inte det bästa, 6 bäddar i ett rum som inte blev frächt efter att det hade regnat i två dagar. Gegga på golvet och fuktiga kläder. Under resans gång lärde man känna folk vilket var välldigt roligt.

Pappa: jag blev delad fyra pa en pokerturnering vi hade, ganska okej anda val?? Var femton med och jag kom med i finalbordet men akte tyvarr ut, var dock vaaaldigt nara att jag skulle kommit langra men icke sa nicke.. :)

Under den här resan blev det mycket surfing, mat, skratt, tårar, fest, olyckshändelser, städning, film, poker, dans.. Minnen! När jag tänkewr tillbaka på resan kan jag bara skratta. Det hände så mycket och jag kommer att ha minnen för livet efter den här resan. Träffade även på en snygging på surfcampet –ögongodis om ni ville veta hehee, och då menar jag verkligen det haha. Han bor även på samma hostel nu yes. Samma person har klagat på både min och carolines hållning, han sa att om man tänker på hållningen i en månad så kommer man att gå som han och hans kompisar –ska tänka på det! Det bkev gårdagens visdomsord!

Nu är vi i Byron Bay som verkar vara en supermysig stad! Vi får se hur länge vi stannar här.

 

Ni får ha det så bra!












Postat av: Linda

Mmmmm, Byron Bay... Låter helt underbart med suftcamp.... och man blir liiiiite nyfiken på vad som hände för att ni skulle missa en hel lektion.... :)

ENJOY and have a great day ;)

2010-02-08 @ 11:55:39
Postat av: Ida.S

Han mörka såg snygg ut!!! var det modellen eller den andre som bara var "så snygg" enligt carro! hahahaha????

2010-02-08 @ 16:44:56
Postat av: melanie

haha linda du kanske kan fa veta men da over ett privat mejl pa facebook :) Byron bay ar mysigt men det ar tyvarr inte det basta vadret har just nu :( tack linda



IDA: han i svart ar modell ja, fast snyggingen ar inte med pa kortet. ska forsoka fa tag pa ett kort som gor han rattvisa, har nagra kort men dom ar inte okej.

2010-02-09 @ 00:56:55
Postat av: Anonym

Hmm.... Det finns snygga killar i Sverige också. MAN behöver inte åka ända till Australien får att hitta dom. Kramiz

2010-02-09 @ 02:21:43

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0