HEJ HEJ HEJ!

Jag hoppas att ni har det bra i snökaoset??? Jag kan verkligen inte förstå att det snöar där hemma. Här regnar det en del tyvärr!! Men när det väl blir sol är vi snabba och drar ner till stranden (nej då, vi pressar inte….)

Det var ett tag sedan jag uppdaterade och efter mammas kommentar tycker jag väl att det är dags nu! Sist jag uppdaterade var vi i Hervey Bay. Det var sådär kul faktiskt. Hände inte så värst mycket. Vi fick roa oss själva, som att gå och kolla i affärer, äta mat, sola och bada och bara vara. Låter väl najs haha. Sedan drog vi alltså vidare till en stad som heter 1770. Den enda staden i hela världen faktiskt som har ett namn utav siffror. Denii. Nu kommer säkert någon att kommentera att det visst finns en stad någonstans som har ett namn av siffror, men, vår guide sa det idag. Idag var vi nämligen på en halvtimma guide som var gratis. Vad gjorde vi? Haha inget, men vi fick reda på att i 1770 bor det 69 personer och att det finns 120 hus.

Här är det i alla fall mysigt och det har varit bra väder. Två dagar med sol men idag vände det och började regna. Därav att vi var på en guidad tur och inte låg (pressade?) på stranden. Jag måste också erkänna en sak. JAG HAR BRÄNT MIG. För första gången, eller andra gången på den här resan. Det gör o n t. Jag är inte van. Caroline är desto mer van. Jag använde en annan bikiniöverdel vilket inte var till någon fördel faktiskt. Jag ska inte klaga, har man krämer så klarar man allt!

Idag ska vi dra vidare till Airlie beach, ett partyställe enligt de vi har pratat med. Det var längesedan vi drack, så vem vet, kanske blir det någon drink, men absolut inte någon GOOON eller hur det nu stavas. GOON=SURFCAMPET=JÄTTEROLIGKVÄLL=SÄMRE AVSLUTNING. Goon är för er som inte vet, ett jättebilligt vin häri Australien. En box som rymmer fem liter kostar runt 60 svenska kronor. Det är slaskar från vin och en del annat, därav priset. Det var en liten avstickare från berättelsen, det jag ville ha sagt är att det nog blir mer party nu i Airlie och på den båtturen vi åker med nu på söndag! Jag och Caroline ska vara försiktiga och ta hand om varandra- vi looovar.

Ska även försöka ha med kameran så ni kan få se på lite smaskiga bilder (ida.s you know what I mean..)

Måste också tillägga att det är superkul att det går så bra för Sverige i OS!!! Får uppdateringar från pappa efter varje medalj Sverige tar och det har blivit en del sms- HEJJA SVERIGE!

Vi hörs i Airlie Beach!



Bild från idag- den guidade turen, utsikten sedan lite fakta och sedan hem. Det var det haha. Inte så rolig bild, nästa bild lovar jag att det ska komma roligare bilder!



Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0