Phi phi, tomorrow Kho Tao

För det första, kort och snabbt tar jag och skriver om tsunamivarningen som kom igår här på PhiPhi, det läskigaste jag har vart med om, det var så sjukt overkligen och mina ben skakade en del efterår. Ursch ursch sjukt var det. Vi satt och väntade på en resebyrå på att några skulle hämta upp oss på vår båttur, plötsligt ser vi massa människor som springer med skräck i ögonen. Det var så overkligt. Samtidigt hör man någon som skriver tsunami. Jag reser mig och bara ger mig ut i klungan och börjar att springa med carro bakom mig. Det var helt sjukt, alla sprang i skräck. Det hela slutar i alla fall med att vi har sprungit upp för ett par trappor där man har utsikt över vattnet, alla väntar. Tillslut hör man en man i en mikrofon som säger att deet är lugnt nu. Det hela hade börjat med att en person hade fått ett samtal från en från Khp Phangan som sa att en tsunami skulle komma till Phi Phi. Det hela slutade otroligt bra då inget hände, och vi begav oss ut på båtturen en timma senare, bättre att vara ute på vattnet tänkte jag!

Det var det. Jag mår dåligt av att tänka på det, båtturen var ju fantastisk, superbra väder med bra snorkling. Sedan åt vi lite mat på ett ställe som jag tyckte väldigt bra om! Bora Bora hette det. I förrgår tog vi oss en liten partykväll här, det var skoj. Vi dansade på bord och hoppade eldigt hopprep.

Idag ska vi åka nattbåt till Kho Tao, där ska det vara otroligt fint och med bra dykning/snorkling! Det ser jag fram emot!!

Jag saknar er där hemma! kraaaaaaaaam!!


Postat av: Anonym

Mmmm jag med efter allt som hänt..Känns inte jätte bra, men lycka till på er fortsatta resa och var rädda om varann....Du har ju bara en Carolin och hon bara en Melanie...Många kramizar lilla mamma

2010-04-10 @ 18:07:24
Postat av: nicoli

tsunamivarning-reaktion :O och då ut på havet med båt- reaktion :O (om det hade en kommit en tsunami när båten forf. var nära land) och slutligen eldhopprep- reaktion :O slutlig reaktion efter detta inlägg: :O :O :O hahaha, fin bild!

2010-04-11 @ 14:29:44

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0