Månaden mars, händelserik änsåläge!

Sådär, nu är det dags för annu en uppdatering från Australien! Det har faktiskt hänt en hel del sedan jag uppdaterade sist gång.

Vi hann med en liten festkväll dagen innan båtturen till Whisunday. Det var väldigt kul. Vi var med ett par norskar som vi har stött ihop med av och till under resans gång. Vi spelade lite kort och sedan drog vi vidare till ett dansställe. Där dansade vi (ofcourse) och pratade och hade det bra.

Nästa dag var det dags för båtturen. Efter lite omvägar på grund av felstuderingar på vår karta kom vi precis i tid till vår samlingsplats. Väl där ser vi att vi är de enda som har en ryggsäck på ryggen, alla andra har packat alla sina saker i påsar. Vi kollar direkt på vår informationslapp, där det står don´t pack in any backpacks... Jag vet inte hur vi kunde missförstå det haha. Vi blir väldigt nervösa men som TUR var hade vi packat allt i påsar innuti våra ryggsäckar.
Whitsundays var underbart. Det var fint, vi hade bra väder, varje morgon vaknade man upp av två killar som sjöng och spelade gitarr- bra var dom, vi snorklade och gjorde ett scubadive, vi såg delfiner, åt god mat och trevliga personer. Scubadivet vi gjorde var verkligen en upplevelse. Att ha en stor tank på sig så att man kan vara nere under vattnet och andas där, det var fräckt!

Efter två nätter var vi sedan hemma igen, vi hämtade då vårat baggage, checkade in på hostelet, läser sms jag har fått från en väldigt orolig mamma. Det hade visst utfärdats en tsunamivarning här i Australien och hon hade blivit väldigt oroligt minst sagt. Jag hade ingen täckning på sjön så hon hade inte fått tag på mig, men vi är oskadda :). Sedan begav vi oss sedan till internet. 

.. Där bokade vi Thailand - 26 mars åker vi från Australien.
damdamdaaam
- Hemdatumet är också bestämt... Jag antar att min mamma är överlycklig över att jag kommer hem tidigare än vad jag planerade. Istället för runt den 1 juni kommer jag hem den 11 maj. Det känns väldigt bra. Pratade med ett par norskor igår som nyss hade varit i Thailand, dom sa att det avr helt underbart!! Innan Thailand ska vi upp till Townswille och därefter Carirns, och jag ska troligen göra skydive uppe i Carirns!


Dagen innan båtturen









Från Whitsundays-turen





















Party/pizza-kvällen från igår











Såååå, det var det. Bildregn kan man verkligen kalla det. Den sista bilden har en rolig historia. Kartongen låg nämligen under en säng på det hostelet vi var på. Hur ofta lägger man en pizza under sängen??? Och vem är så mogen att hälla kaksmulor i någon annans pizzakartong.

Vi snabbade oss ut ur rummet efter en stund, gissa anledningen?

Lämna gärna en liten kommentar, jättekul att läsa dom, de uppskattas!! :)




Postat av: Anonym

Ja det måste jag ju säga att det är såå kul att du kommer hem tidigare, ha det nu underbart resten av er resa.....Kraaamizzz

2010-03-02 @ 11:31:30
Postat av: Arne

Hej Mellie! Snygga bilder... "Sista bilden" - vliken tur att det inte låg en massa kaksmulor i sängarna, lite knöligt och så låter varje gång man vänder sig, jag vet hur det känns. Synd på den stora gruppbilden att det är en stor mastbom ivägen. Saknar dig... men vi kommer att ses på jobbet om x antal månader, då får du berätta... Kram...

2010-03-03 @ 01:33:53
Postat av: Anonym

Melli du är så himla fin, det har jag inte tänkt på så förut...Antagligen kommer jag inte ihåg hur du såg ut egentligen, det kan man säga är en sorglig mamma

kramiz :) :)

2010-03-05 @ 22:55:17
Postat av: Pappa

Trevligt att du lägger ut bilder så man kan drömma sig bort från snö o kyla var -18 när jag åkte till jobbet imorse brrrrr

2010-03-06 @ 16:12:21
Postat av: moster Therese

Underbara bilder. Vad kul för oss att du kommer hem lite tidigare. Kevin blev glad o sa att då kan du ju komma på hans kalas. Han fyller 13 maj. Kramar från mej

2010-03-07 @ 20:08:21
Postat av: Kevin

Hej melli!

kul att du hiner hem till min födelsedag!

det är så mkt snö på min baksida att jag kan gå upp på garagetaket om jag klättrar upp i snöhögen.

jag önskar mig en australisk koala björn i födelsedags present. OBS! ingen uppstoppad.

ha de så bra MVH kevin!

2010-03-07 @ 20:25:57
Postat av: Frida

hej melanie.du misar min födelsidag 29 mars.jag önskar mig oxo en koala men järna som et gosejur.

KRAMAR FRÅN FRIDA

2010-03-07 @ 20:39:00

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0