Fullmoon, mopedtur...

Thailand, Thailand, Thailand. Ja vad kan man säga mer än att jag bara älskar det här! Man lever livet, det är billigt här!

Vi har nu varit i Kho Phangan i sex dagar och det är så otrloligt fint här. Vi bor precis vid havet och från vår altan har vi en grym utsikt! Dock så är inte allt bra här, carro blev av med 2000 baht, cirka 500 svenska kronor. Det är mycket pengar i baht för man får väldigt mycket för det så det var surt! Det läskiga är att vi blev av med dom på vårt hotellrum. Vi hade låst dörren så det m,åste ha varit någon av de som har jobbat här. De har alltså låst upp, tagit pengarna som låg i ett inte alltför lätt fack att hitta i ryggsäcken, gått ut och sedan låst efter sig. Våra datorer och så vidare var kvar så de tog väl det som inte skulle synas alltför mycket och som vi inte heller skulle bli alltför upprörda över.


Det var det tråkiga som har hänt. Annars har vi vart med om väldigt mycket annat, ROLIGT! Jag har:


-          Åkt  moppe, verkligen en upplevelse haha! Det är ett billigt och enkelt sett att åka till olika platser, speciellt till matmarknader där man får en maträtt för 30 baht (7 kronor), fruktshake(4 kronor)…

-          Jag har testat på en maträtt som kallas för Papayasallad, det bästa jag har testat här änsålänge!! Det är spicy men jagh älskar det! Carro tycker det är lite roligt när jag om och om säger hurmycket jag älskar det samtidigt som jag har tårar i ögonen för att det är starkt(och då har jag medium spicy)

-          Haft Thai-olj-massage! Man bara njuter i en timma. Kan inte säga annat än att jag definitivt kommer att göra det fler gånger innan hemgång.

-          Vi har varit på det omtalade fullmoonpartyt. Det äger rum en gång om månaden, tusentals människor kommer till just för den här dagen, alla är på en strand och festar. Det var verkligen roligt! Att se alla bilder dagen efter var kul haha. Kvällen gick väldigt fort och när man var hemma somnade man som en stock.

På stranden kunde man överallt köpa buckets, små hinkar med olika drycker i som man kunde välja mellan, tex smirnoff, cola, redbull. Detta blandade man sedan i hinken, man fick massa sugrör och sedan var det bara att dricka. Jag drack med måtta :) Väl på stranden mötte vi upp två tjejjer som vi träffat i Australien, roligt att se dom! Kvällen var lyckad!

Ett urval av bilder !!

  

 

















Vi hade en rolig kväll! Jag älskar solbrillorna alltså.... haha jammmi



Inlägget skrev för två dagar sedan, men nu har jag gratis internet så räkna med inlägg :) Vi har hunnit med en natt i Patong och idag åkte villbaka till där vi började, Kata beach. vi har vart på stranden och idag har vi fått mycket färg. Änsålänge har vi haft otur med vädret. Framtidsplanerna är att vi ska möta upp min faster och hennes familj som kom hit igår, ska bli jättekul! Har även hunnit med ett mobilsamtal hem till la famillia! Älskar att höra er röst. Vi har det superbra här, snart ska vi ut och göra stan här :) Se om vi hittar några ägg för det är ju påsk! Glad Påsk!


Postat av: Anonym

Samma lilla gumman....kramiz

2010-04-03 @ 00:15:23
Postat av: Lillen

hallå tösen..



Tänkte försöka mig på detta moderna snack sätt.. är ju lite väl modernt för mig, har ju blitt rätt gammal som du vet :-). hade gärna bytt med dig, Thailand är helt klart det bästa land jag rest till.

tycker du skall prova min favvo rätt, vet inte riktigt vad det hette men det var nått duck sjosan i pinaple sås med ris så klart. antar ni kommer besöka pippi, ta då några nätter på twin bay, ligger ett hotell med massa hyddor där havet möter på båda sidor. här kan man slappa.. tänkte på det att, gör nu inget som inte jag hade gjort..nä nu skall jag försöka göra något kanske lika kul, kanske kratta lite löv:-) ha det gött melli!!

ps Johanna och quila hälsar

2010-04-04 @ 12:09:17
Postat av: melanie

heeej lillen :D kul att du skrev! :D ja den maträtten skan jag föröska att leta fram, hittils älskar jag iaf papayasallad ;-)



japp vi ska till pippi och tack för tipset, det ska vi kolla upp! hälsa tillbaka!!! :)

2010-04-06 @ 16:00:35

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0