Agona Swedru, soon my new "home", for a while anyway..

Har fått reda på min placering i GHANA !!!!

Ska bo i en stad som heter Agona Swedru. Staden ligger inte långt ifrån huvudstaden Accra, och relativt nära stranden!! Alltid kul att kunna bada! Staden har 200 000 invånare så det är ingen by direkt.. Jag ska jobba på en förskola, där barnen är runt 2 till 5 år gamla. Förskolan har runt 50 barn.  Det är ingen annan volontär som jobbar på samma projekt, men kanske kommer det någon medan jag är där. Det står att mina arbetsuppgifter bland annat kommer att bestå av att:
- Ta hand om barnen
- Hålla lektioner- grundläggande engelska och matte
- Hjälpa till med det administrativa
- Leka med barnen

Mitt förstaval var ett barnhem, fast detta låter inte fyskam? Ska bli så himla kul! Jag kommer att arbeta varje vardag 8-14 och ibland lördag eller söndag.  

Sedan min värdfamilj då, som består utav:
Pappa(41), mamma(40), syster(20), bror(17) och bror(8)

Jag ska bo själv i den här familjen. Det är bra att två av barnen är i min ålder, så kan de visa mig runt och så förhoppningsvis!! Familjen hem har elektricitet, varmt vatten, tv, wc, bad, takfläkt, rinnande vatten... Låter bra! Man kommer att få lära sig tvätta lokalt med det blir inga som helst problem... LÅTER HUR BRA SOM HELST!!


Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0