En solig dag!

Idag gick jag upp klockan fem! Pa morgonen, tidigast jag gatt upp har an tror jag.. Brukar ga upp vid halv 7 annars. Men idag sa var vi tvungna att ga upp satidigt for att vi ville komma hem till swedru igen, i helgen harvi varit runt om i Takoradi! Har varit helmysigt! Vi har badat pa sa fina strander, bott pa tva valdigt fina stallen, atit godmat, spelat UNO(uno ar likamed ghana haha), vart pa kanottur, svettats fyra personer i en dubbelsang(vada snala haha), atit brod med jordnotssmor..

Maste beratta om tro troarna har! Det ar valdigtbilligt att resa, fyratimmar i en trotro kostar 20 kronor, men det har sitt pris kan jag lova! trangt som bara den, sa ont i rumpan far man, det guppar och later! Anda ar det kul, for det hander alltid nat nar man aker. Kan beratta om gardagens och dagens tro tro/aventyr.

Det var tankt att vi skulle aka hem igar, men ikke sa nikke. Nar det ar en sondag ar det likamed kyrkan! De flesta gardit sa de flesta afferer ar stangda och mycket farre trotro och taxi gar. Med facit i hand kommer vi nog inte aka hem pa sondagarlangre.. Haha. Vi sitter pa stationen och maste betala mer for att aka i en mindre buss, vilket vi inte vill, och det ar bara vi som ska till swedru, vilket betyder att vi maste vanta laaange innan vi kan aka, for tro tron aker nar den ar fullsatt, savi forstog att detta skulle komma att drojja, speciellt nar det var sondag och alla folk var i kyrkan... Men vi satter oss dar vid 14.30 och borjar ata pa varan lunch som vi kopt, tva limpor, jordnotssmor och gladakon-ost ni vet, jattegott i alla fall. Vi sitter val dar i en timma och sakommer det tva andra kvinnor som ocksa skatill swedru och chaufforen sager att vi ska aka, men det drojjer ytterligare en timma, tid ar inga problem, vi ar vanavid att vanta haha! Vi kommertillslut ivag men stannar efter 10 minuter for da ska de lasta pa hela bussen medtunga ladar och tvar. Klockan ar sex och vi forstar att vi kommer att komma hem vid 22 tiden. Sa medan dom packar in saker och vi har en kille som vill gifta sig med oss sa bestammer vi oss for att hoppa ur bilen och ta in pa hotell. Sa sagt och gjort, efter en taxitur till ett ruttet hotell sa kommer vi slutligen till ett annat hotell som vi tar!

Jaa, och idag da, vi kommertill stationen kvart i sex, aker vid 8, och de fyra timmarna det tar till swedru hinner vi med tva guddstjanster i tro tron, alltsa tvaman som kanske pratar en timma var om gud, jesus OSV meden valdigt stor inlevelse haha orkar inte, speciellt narman vill sova.. Haha men man blir van! Det var ocksa en man som skulle salja medicin, sa han ville att allaskullesniffa pa en medicin som skulle hjalpa mothuvudvark och jag vet inte vad allt vad bra till! Haha vi fyrasager tack, men nej tack, medan de flesta andra testar. Det helaslutar med att alla bakom oss borjar att nysa och hosta i kanske 10 minuter, hahaha ganska kul var de!

Imorgon ska jag till barnhemmet, ska bli kul for har inte varit dar sedan i torsdags. Ska bli kul att sealla barnen och man kanner sig sa glad nar man far barnen att skratta! Japp. Blev en tur till internet for kommer inte in till mig, haha har blivit inlast, min mobil ar urladdad sa gick till internet och fordriver tiden! Ha det sa bra alla dar hemma! nu har det gatt en manad och en dag, tiden gar valdigt fort maste jag saga!

Postat av: David

haha. festlig historia! Du verkar ha det bra :)

2009-11-16 @ 15:41:48
URL: http://lifeattheedge.blogg.se/

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0