julen narmar sig

nu stter jag har, jag har blandade kanslor, det hander sa mycke hela tiden. I helgen har vi sagt hejda till en till, det ar jobbigt men jag ar sa glad att jg har traffat just dom personerna! Det ar ju med dom som man upplever allt och pratar av sig med. Jag hoppas ni kommer fa en superjul dar hemma!

Jag har ocksa bytt vardfamilj, bytte i fredags och det var jobbigt. Speciellt nar man skulle tala om att man ville byta och sa. Pappan pratade med mig i en och en halv timma, han till och med bad pa knana att jag skulle stanna- inte kul nagonstans! Familjen ar verkligen bra och jag kommer definitivt halsa pa dom innan jag aker. Men det var sa manga smasaker som hande som gjorde att jag borjade tanka over att byta familj. Speciellt nu nar jag bara har tre veckor kvar sa vill jag inte lagga energi pa att bygga upp en br kansla i hemmet, sa jag bytte till en familj som jag vet att jag kommer att ha det bra i nu de sista veckorna. Det blev en del tarar nar jag berattade for dom sa jag var helt utmattad, det trakigaste var att lamna min rumskompis, men vi reser pa helgerna och har samma projekt pa varadagarna sa det loser sig!

Jaaa, sa ghana bjuder pa skratt och tarar! Jag gillar det. Det ar bara sa mycket som hant nu det sista som gor att man blir alldeles utmattad haha! Ringde hem nu i veckan, har inte pratat i telefon med mina foraldrar pa lange, utan det ar mer sms och mejl, men nu nar jag antligen ringde sa var ocksa farmor och farfar dar, jag fick prata med de alla utn farfar, det blev for mycket. Maste verkligen ringa oftare detta gar inte :) Det var valdigt kul att hora deras roster.

Idag har vi vart pa stranden och badat och solat. Jag har atit tva glassar, en ananas och bara njutit i varmen. Imorgon ska vi njuta lite till innan vi aker hem till swedru igen. Pa mandag ska vi till barnhemmet igen, det har kommit en del nya volontarer och det ar alltid kul. En annan valdigt bra sak ar att vi har tagit tag i jul och nyarsplanerna! Vi kommer att spendera dom pa ett stalle vi har avrit pa en gang tidiagare men som var sa bra att vi ville atervanda. Det ligger intill en jattefin strand. Ett STORT plus ar att det ar en svensk som ar agare, vilket betyder att jag kan fa svenska kottbullar, for det finns pa menyn, bara det kommer bli sa bra! Lite roligt var att nar jag ringde for att fraga om det finns nagot att boka pa jul och nyar, sa fragar hon om jag ar svensk.. Jag pratade engelska med henne men hon horde pa min dialekt att jag var svensk. Positivt eller negativt? ;) Under jul kommer vi att sova i ett talt, juldagen i ett hus uppe i ett tra, 30-31 dec och 1 jan ska vi sova pa ett hostel. Det kommer att bli sa annorlunda men jag hoppas verkligen att det kommer att bli lyckat, men det tror jag absolut!

Jag hoppas at ni har det bra dar hemma i kylan... :) Tanker ofta pa er dar hemma men jag har det super har nere. De jobbigaste dagarna har varit nu innan jul, for det ar den dag som man helst vill vara med sin familj, men nu man man har planer kanns det sa mycket battre! Ta hand om er!

Forresten, det ar jatteroligt med kommentarerna, taaaack!! Det ar sa roligt att lasa dom :)

Postat av: HannaKällén

Melanie! Vad häftigt du verkar ha det! Jag bytte också familj, au pair-familj.. superjobbigt men säkert för det bästa! Det är ändå din tid, viktigt att trivas! Ha en underbar jul! kramar

2009-12-19 @ 22:45:58
URL: http://vadskajaggoranu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Melanie, vad har hänt med familjen. nu blev jag lite orolig.. hmm, men tur att det löst sig. låter som om du kommer få en toppen jul och nyår.. hoppas på det i alla fall, vi saknar dig här hemma, nyss varit på släktkalas till mormor, så självklart prata vi om dig, du och ghana å min reskompis... ihihh pusss på dig

2009-12-19 @ 23:07:43
Postat av: Ida

Jag har nog inte förstått riktigt hur mycket jag har börjat sakna dig! Och nu är det ändå bara tre veckor kvar tills du kommer hem! Verkar som du har haft det hur bra som helst och njut så mycket du bara kan den sista tiden! Detta kommer verkligen vara något att minnas. Du är min idol!

2009-12-20 @ 12:03:56
Postat av: Victoria m fam + farmor & farfar

Vi tänker på dig varje dag och speciellt nu när det är jul. Vi har varit på Kärnsjön och åkt skridskor, nu skall Moa hjälpa till att göra julbord med krubba och allt sedan blir det kött, potatis och sås. Mums! Sköt om dig och ha en riktigt god jul!

2009-12-22 @ 13:53:37
Postat av: Malin hk <3

Saknar dig gumman, hoppas att du har de bra :)

Vi ska ha fest för dig när du kommer hem. hur har du det i Ghana? :P Puss och kram M. <3

2009-12-29 @ 00:14:16
Postat av: Therese

Hej Melli. Har dåligt samvete för jag glömde önska god jul! Här kommer i alla fall en jul kram från familjen på yrvädersgränd. Snart e du ju hemma igen!! tänk va tiden går fort. Ha en riktigt trevlig nyår vännen. Kramar från moster.

2009-12-29 @ 16:02:40
Postat av: Anonym

Saknar dig såååå. Hoppas det nya året börjar lika bra som det gamla slutade för dig. Många kramizar mamma



2010-01-04 @ 17:40:16

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0