15 december!

ja det var ett tag sedan jag skrev nu! Det har hant sa mycket, det hander nagot nytt varje dag. Ja resan vi gjorde under en vecka var valdigt bra! Detta ar lite av det jag har gjorde nu under den senaste tiden:

- Jag har varit i kyrkan! Sa annorlunda har an vad det ar hemma! Har kan man klappa i handerna, dansa, SJUNGA/ det ar en maktig kansla som man far gashud av, speciellt nar alla ar med och sjunger, och de sjunger sa himla hogt! Prasten som pratar har ocksa en otrolig inlevelse! Det ar frackt, synd bara att det var pa lokalspraket han pratade pa, det skulle vara frackt att hora vad han sa. Vi var ocksa med om en person som lade sig pa golvet och bad till gud, inlevelse? Ja tack!

/ Har aven vart pa ett brollop, var det nu i lordags! Det var en upplevelse, men det var sa fint. Jag alskar att hora nar dom sjunger, det var en "kor" som sjong och det var sa bra! Har spelat in en del pa kameran, bilder kommer nar jag ar hemma haha! Efter kyrkan var det mat som gallde, vi akte till ett hostel dar brudparet bjod pa mat och det var en fest. Allt var gratis och dte var vadligt mycket folk! Man fick tom drickan gratis, bestallde malt som jag trodde skulle skulle vara nagon god ol, haha den var alkoholfri haha och inte god! Urk! Det bjods aven pa rodvin och det var helt okej, sa det fick val ga.. :)

- Jag har akt motorcykel, visserligen bakom en kille men anda! Det var underbart!! Vi akte i solnedgangen, solen var rod och himlen bla/rosa! Sanden yrde och haret fladdrade i vinden, nagot jag inte kommer att glomma!

Vi har varit och kollat pa ett vattenfall, vi badade aven i det. Bada ar val att ta i, vattnet gick knappt till knana, men vi lade oss ner och det var uppfriskande! Vi stallde oss aven i sjalva vattenfallet, haha tog en del kort, vilket ledde till att en del ghananer kom.

- Vi har atit kvallsmat framfor en brasa, medan nagra spelade pa ett par trummor och en typisk amerikansk julfilm spelades pa en barbar dator/ frackt!

- Traffat en ursot tjej fran ghana som erbjod oss att sova i hennes rum hon hyr. Sa hon tog fram madrasser, kuddar, tacke pa hennes golv och hon lagade kvallsmat och frukost till oss. Vi fick aven duscha dar/ Allt detta gjorde hon gratis for att vi var nu hennes "sisters". Vi gav henne lite saker nasta dagen nar vi skulle aka vidare, men vi kommer sakerligen att traffas fler ganger innan jag aker hem. Hon fick varat nummer och mejladress, hon var verkligen jattetrevlig!

Jag har det bra har! Nu ar det mindre an en manad kvar innan jag aker hem, och jag har blandade kanslor. Det finns som sagt alltid tva saker av saker och ting. I helgen sa vi hejda till en som akte hem till sverige, och nu i helgen ar det dags for tva till. Sa snart ar det bara jag och min norska rumskompis kvar av det gamla ganget haha! Spannande! Vi far se vad vi ska hitta pa. Snart ar det jul och da ska vi forsoka gora den till en dag att minnas lange, fragan ar hur. Det blir antagligen en stund pa barnhemmet, sedan familjen eller kanske stranden? Vi far se vad som hander. Pa barnhemmet ar det bra, barnen ar sa sota. Ja tiden gar fort, snart ar jag hemma, kanns sa konstigt! Aja, uppskatta det ni har!! Mina visdomsord! :)

Detta ar min adress har i ghana tihiiii!
Solomon K. Baiden
Agona West Municipal Assembly
P.O BOX A6
Agona Swedru
Melanie Johansson

Mitt nummer, det riktiga, glomde landskoden i det forra: 233543033849



Postat av: Anonym

älskar att läsa dina inlägg, längtar tills du kommer hem, Caroline

2009-12-15 @ 17:04:02
Postat av: therese

Hej gumman. Vilket liv du lever! Kontraster till här hemma. Snöoväder och 8 minusgrader. Hade gärna legat på stranden me dej. Kul att äntligen få läsa din uppdatering. Kollar varje dag.

Kramar Therese

2009-12-17 @ 18:55:22
Postat av: Sista Hanna

Sitter här hemma i min soffa, tittar ut på snön utanför och tänker på Ghana. Riktigt konstigt att komma hem är det. Har ätit äpple idag, gått på en självspolande toalett och ska sova i en lagom varm och myggfri miljö i natt. Känner mig som en prinsessa, haha! Är så glad att jag träffat dig, se nu till att inte ha det alltför bra på jul... :P Vi hörs! Kram Anna

2009-12-19 @ 18:36:17
Postat av: Anonym

Ursh så hemskt först hängbro 70 m över mark. Och nu motorcykelfärd. Arvet ä då inte från mig i allafall. Och det där med solnedgång o fladdrande hår hoppas jag då inte slutar med en Ghanare o du stannar kvar. Saknar dig

2009-12-20 @ 04:59:06

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0