sista inlagget fran ghana, aah!

En van fragade mej igar hur det kanns att komma hem igar. Allt jag kunde svara pa det var att jag verkligen inte kunde forsta det. Jag vill inte tanka pa det for jag har verkligen haft det superbra har! Jag kan inte saga nagot annat.

Den har helgen vi har vart i accra, har varit super! Jag ar med tva norskor som ar sa bra! Vi har gatt runt pa stan och kopt lite smasaker, atit glass, frukt och lite mat. Sedan vi kom i fredags har vi aven hunnit med tva utgangar, det trodde jag inte att jag skulle gora har, men nagot som de absolut tyckte jag maste gora innan jag drar hem, vilket jag inte kunde tacka nej till. Sa i fredags och lordags blev det utgang. Kan ju saga att efter forsta utgangen hade jag huvudvark, och efter den andra hade jag jattehuvudvark. Dricker man inte sa mycket vatten pa dagen blir man latt uttorkad och sa.. Haha. Det var valdigt roligt, vi dansade massor. Andra utgangen umgicks vi med tre fran ghana, en van har en kompis fran ghana, och han hade kompisar fran accra vilket ledde till att dom hamtade oss i en bil och korde oss till en bar och en nattklubb.

Sista dagen pa barnhemmet gjorde jag i torsdags, jag tankte komma en stund pa fredagen men vissa omstandigheter gjorde att det inte blev sa. Madame som ar bossen pa barnhemmet sag till att bade jag och Kristine inte ville atervanda. Sa egoistisk manniska, hon gor inget som gynnar oss om inte hon far tillbaka nagot for det. Hon har blivit valdigt bortskamd av alla volontarer som skanker massor med saker, och hon tycker inte att man har gjort nagot som helst nytta om man bara ar dar men inte koper saker for flera tusen. Tiden pa barnhemmet har varit givande och jag kommer ha manga glada minnen darifran, sa jag ska inte lata madame forstora det!

Jag kommer sakna sa mycket harifran. AH AH AHHHHH. Jag vill inte lamna allt, jag vill inte lamna manniskorna. Kan inte forsta att Krisitine ska vara har tre manader till, att hon ska fortsatta resan utan mig haha! 

I alla fall. Igar at jag min dyraste middag hitills, far ju "fira" min sista kvall, eller nastsista kvall faktiskt! Den gick pa 150 svenska kronor men maten var underbart god och man fick service! Nagot som man langt ifran brukar fa har. En gang ville vi ha mer smor, svaret vi fick var da; "you have had enough". Igar fick vi en servett i knaet, vi fick mackor med tomatrora som forratt, helt GRATIS! Vi fick aven brod till maten.  

Idag kockan 23.35 gar mitt flyg. Pa tisdag 20;55 landar jag i goteborg. Pa tisdag ar jag hemma. Det kommer bli bra, for jag langtar efter sa manga! Ses snaaaart :)

 


Postat av: Ida S

SES SNART ÅÅÅÅ

2010-01-11 @ 12:27:16
Postat av: Arne

Hej Melanie!!! Välkommen tillbaka till "kalla" Sberige. Måste varit en chock att komma till en kallt land med massa snö och minusgrader. Nåja, lite trist att du ska lämna Sverige igen... Simma lugnt i Australien och så ses vi säkert någon gång... Kram från mungigangänget

2010-01-12 @ 00:36:32

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0