Malysia, Kuala Lumpur

LONDON 21 januari

Jag sitter just nu i Stansted! Det känns bra men jag vill bara iväg till Malaysia haha! Jag vill till värmen och till en annan världsdel. I alla fall, jag och caroline sitter nu här med våra kära datorer (bäbisar som vi kallar dom) och har nyss ätit macka och druckit vatten. Backpackers som vi är så försöker vi att hitta ett gratis nätverk här på flygplatsen, det går sådär måste jag säga. Det kommer att sluta med att vi måste betala men men, det är ju nödvändigt, så vi kan hålla er där hemma uppdaterade!

Avskedet till familjen var ledsamt men det kommer bli så roligt att träffa dom när man kommer hem! Nu ska vi bara njuta och bara leva livet här, jag glädjer mig! Har inte så mycket mer att skriva, vi bara flyter runt här på flygplatsen som två luffare. Vi ser konstiga folk, en kille väntade med rosor och var jättenervös. Vi stannade och kollade på vem han skulle träffa. Efter en stund kommer en tjej och den här killen flyger fram och glider ner på knä och ger henne rosorna. Hon verkade inte uppskattade det haha stackars kille. Flyget till Malaysia går klockan 4.00, så vi ska spendera mer än 12 timmar på den här flygplatsen. Tur att vi har lite film på våra datorer(bäbisar) Skriver nu här igen, incheckade från gaten, sitter i en gosig soffa med en kaffe från starbucks i handen. Snart åker vi till malaysia, äntligen! Klockan är nu 03.49 och flyget går 05.45. Ja, det har har blivit försenat, från klockan 4-5.45. Måste säga att vi faktiskt blev glada för det!Vi fick nämligen 15 pund pågrund av förseningen! Lite mer än 150 svenska kronor helt gratis! Av detta kunde vi lyxa till det med mat, mat och mat.

Hur har vi då fördrivit tiden på flygplatsen i 17 timmar? Det här är vad vi har gjort på ett ungefär:
- Sett på två filmer
- Ätit macka, pasta, frukt, druckit kaffe
- Gått på toaletten ett antal gånger
- Sett på massa ROLIGA folk
- Vart med om roliga förfrågningar. Vi ligger på golvet och kollar på film med våra hörlurar på oss, en kille kommer fram och frågar om vi inte vill komma fram till han pch hans kompisar, och göra natten roligare. Ähh nej tack. Maybe sa vi vilket han inte verkade fatta.. ”Kom efter filmen”.
- Flummat, gått runt som två muppar och vart så sletna, som riktiga backpackers.
- Lite problem med min mobil+toaletten=inte kul någonstans haha
- Flätat makramé, snygga armband blev det. Kaffet är snart uppdruckit och nu väntar vi på att det ska komma upp på skärmen vilken gate vi ska till. Sedan kommer vi flyga runt 11 timmar och komma fram på natten i Malaysia. The life is a big adventure! Älskar när oväntade saker händer, hela tiden!

Ha det så bra där hemma! :)

    

- - -

Är nu i Malaysia! Vi är väldigt trötta och vi ser framemot att sova en hel natt! Jami! Shoppingen här är helt galen! Vi var inne på ett shoppingventer som var på 12 våningar! Det är billigt också åhåhå! Det kliar i fingrarna om man säger så :)


Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0