5 januari 2010

Jag maste bara borja med att saga att tiden har gatt valdigt fort, idag ar det EN vecka kvar tills jag ar hemma, kan inte forsta det och nu kommer tiden bara att rinna ivag. Jag far tarar av ogonen att tanka pa att jag snart ska aka hem, det beror sakert pa att jag bade langtar hem till alla men ocksa att det kommer att bli sa ledsamt att lamna manniskorna man har traffat har, och det livet som faktiskt har blivit till en vardag. Det jag kommer att komma ihag harifran ar bland annat:

- Alla de manniskor man har traffat.. Vissa har blivit vanner som jag verkligen hoppas och tror att man kommer att traffa fler ganger!

- Alla sota barn pa barnhemmet

- Maten/ alla olja och friterade saker och lokala ratter som fofu, banku som jag faktiskt tycker ar gott

- Frukten/ speciellt ananas, papaya och mango

- Att alla bar saker pa huvudet och att man kan kopa allt pa gatan och fran tro-tron, saker som mat, frukt, vatten, elektronik, mer pengar till mobilen, tandborste osv

- Att sova under myggnat

- Dricka vatten ur sma pasar

- Ga pa marknader

- Duscha fran hinkar och ga pa toaletter man aldrig trodde man skulle gatt pa, vissa ska man tex sitta pa huk och traffa ett hal haha!

- Att kunna prata om sina magproblem precis som om det vara som att prata om vadret

- Att ha diarre och sedan ha forstoppning illa

- Ordet obroni som man har heeela tiden

- Stranden, havet, poolen

- SOLEN, att svettas hela tiden och ha en nasduk med sig overallt

- Att tvatta och diska allt for hand

- Religionen som ar erxtremt viktig har, det ar mycket lugnare pa gatan for de flesta ar i kyrkan, forutom de som ar extremt fattiga och maste vara ute pa gatan for att fa pengar..

- Alla djur som finns har och i husen, getter, hons, odlor, katter..

- Att vakna under natten for att hundar YL eller tuppen GAL, att anvanda oronproppar som jag aldrig brukar gora men som man maste har

- De afrikanska filmerna som ar sa daliga, tom jag skulle kunna gora det battre.. haha tror nastan det

- Alla ljud som man hor hela tiden

- Musiken och latar som ar populara har och som spelas ofta/ SIMPLE

- Att kunna kopa tyg som man sedan kan sy upp

- Att det ar sa enkelt att prata med en person som sedan sager att den kommer att sakna an nar man aker.

- Det ar sa enkelt att leva har, sa ar det. De flesta ar sa glada!

- Bilarna som tutar hela tiden

- Att sitta i en tro-tro och bara vara!

- UNO

- Barn som sager give me my money och liknande saker haha

- Den kanslan man fick nar man for forsta gangen sminkade sig och anvande parfym pa nyar, helt obeskrivligt haha gud!

- Att varje dag vara alldeles for matt, har gatt upp i vikt alltsa..

- Att ata en rejal frukost och middag, fa frukt/brod till lunch och ingen kvallsmat

- Anvanda handsprit hela tiden

- Att sa manga man later EN nagel pa ett finger vaxa ut, bara sa att han kan "leka'' med den

- Att inte bli brun utan istallet gul!

Finns sa mycket mer men detta far bli lite av allt jag kommer att sakna. Min tid har har varit valdigt bra men det ar fortfarande en vecka kvar som kommer att spenderas pa barnhemmet, ga pa marknader, aka till accra, stranden, shopping mall och bara leva livet :)

Min julafton var annorlunda och det blev ocksa en dag jag saknade de dar hemma extra mycket. Det blev en dag med bad, sol, mat, brasa, nagra julklappar, sang och trummor. Nyar var valdigt bra! Aven den spenderades pa stranden. Vi at en stor buffet med sa himla god mat! Pa kvallen var det party och brasa pa natten. Det var en bra dag!

Jag hoppas ni dar hemma har det bra, jag saknar er ska ni veta! Karlek till er


Postat av: melanie

det med att religionen ar viktig, det ar gaaanska tomt pa gatonerna pa sondagarna :) inte annars

2010-01-05 @ 16:42:02
Postat av: Carolinee

Jag gillar dina inlägg, massa saker ju, jag längtar tills typ kommer hem så vi får se bilder och se dig gulis! haha jag gillar magproblemen, hahaha du kan få prata med mig om det när du kommer hem.. hahahahah imodium... GRYMT BRA!

2010-01-05 @ 18:13:15
Postat av: Therese

Hej gumman!

Jag håller me..va fort tiden går! Tur för oss, då har vi dej snart hemma igen! Om så bara för några dagar...

Ska bli jättekul och se alla dina bilder. Tack för allt du skriver så vi kan hänga på ditt liv!!!

Många kramar från moster

2010-01-06 @ 15:48:42
Postat av: mamma

Ja det är helt otroligt vad du upplevt, jag kommer att vara hästlängder efter dig med allt du kan och vet när du kommer hem. Kanske låter det egoistiskt men snart är min längtan över och jag får hem min lilla melli. Suck ialla fall för några fjuttiga dagar.Kramiz

2010-01-07 @ 01:38:35
Postat av: HannaKällén

Ååååh! Vad mycket du verkar ha sett och gjort, ett helt annat liv verkligen! Jag sitter här i storbritannien och lever vanligt svenssonliv typ^^ Spännande! haha

2010-01-07 @ 21:47:54
URL: http://vadskajaggoranu.blogg.se/
Postat av: Anna Kristoffersson

Himla kul att lasa din blogg, sag nu ditt meddelande pa min resedagbok :). Jag har visst glomt kolla mina meddelande. Jag ar ledsen for det.

Det ar sa himla mycket jag kanner igen mig i det du skriver. Jag vill garna halla kontakten i fortsattningen och jag ska forsoka folja din resa i Australien. Ha det himla bra!Och frys inte ihjal i Sverige sen nar du kommer hem :D



Manga kramar

Anna

2010-01-10 @ 13:00:14

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0