Tillbaks i Hervey Bay!

Vi har nu vart på Fraser island i tre dagar och två nätter. Hur ska jag beskriva den här resan.. Från början var våra förväntningar i botten, sedan steg dom bara under resans gång! Vädret var inte det bästa, det var i princip bara regn och ibland skymtade solen fram ett fåtal gånger.

Vi hade en guidad tur till skillnad från de flesta andra backpackers som hade en inte-guidad-tur. Vi hamnade lite bland fel sorts folk, i den self-guided turen skulle man säkerligen träffat mer likasinnande, men vi hade roligt ändå med våra kamrater i vår grupp.

Vår grupp bestod av en massa olika personligheter kort och gott sagt! Det fanns personer från alla hörn och kanter. Personer som inte kunde simma, badade med kläderna på, ”pokerproffs”(enstörning), galen person som älskade att gå runt med sitt kamerastativ och ta kort på folk- samtidigt som han drack sina småflaskor med whisky, personer som skrek, viftade febrilt med armarna samtidigt som de flydde i panik när de hade myggor på sig(däribland caroline) och så vidare.

Jag och caroline var speciellt nöjda med maten vi fick på den här turen. Det var längesedan jag har ätit så mycket som jag har gjort dessa tre dagar. Min mage är just nu otroligt mätt. Vi åt sjukt goda chokladmuffins, kakor, muslichokladkakor, MASSA MAT(taccos, smörgås+massapålägg…) det var lyx, man åt sig proppmätt varje gång. Varje kväll kändes det sådär eftersom jag försöker att få kroppen i trim haha! Det behövs faktiskt efter Ghana-resan då min mage lade på sig lite(fråga bara min bror).

Sammanfattningvis: Jag är nöjd med turen men är helt utmattad nu. Naturen var otroligt vacker och sjöarna som fanns var verkligen något extra. Allting skulle dock vart så mycket finare om det var soligt.

Just nu är vi ännu en gång i Hervey Bay. Här ska vi vara två nätter till sedan ska vi vidare till en ställe som heter 1770, där ska det vara fint. Vi får se om fyra dagar blir för länge där, isåfall åker vi nog någon dag tidigare till Airlie beach, där i sedan ska ta en båttur i två nätter över Whitsundays. Längtar. Sitter nu en på baren i hostelet där dom spelar partymusik och där man kan se personer som går upp och dansar på borden. Jag och caroline är lugna :)

Här kommer lite bilder, se och kommentera :p

























Postat av: mamma

Så brun du blivit. Kramiz

2010-02-20 @ 18:57:59
Postat av: pappa

Ser helt underbart ut på bilderna. Här hemma har vi snökaos

2010-02-21 @ 05:51:39
Postat av: melanie

ÅH ser jag brun ut?? YEEEEES!!! hahaha asbra. idag är det äntligen sol efter en vecka med massa regn. ta det lugnt bland snön! KRAAAM <3<3

2010-02-21 @ 06:55:50
Postat av: Anonym

Du är SSSSå dålig med din uppdatering....Kramiz

2010-02-24 @ 00:08:45

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0