finally right haha

OKEJ! nu ska jag uppdatera!! Gud vad tiden gar fort!!! den bara flyger ivag! For lite mer an en vecka sedan holl jag faktiskt pa att uppdatera, men efter att ha fatt ihop ett langt inlagg och skulle posta det, sa var tiden slut sa det gick inte! Skulle aven till internet igar och i forrgar, men da var tyvarr koderna till internet slut, alltsa dom kunde inte skriva ut dom! haha, ahh skrattretande! men man vanjer sig, speciellt med tiden har. man far ta det i sin egen takt, for vissa saker kan ta tid, tid och tid!! nu ska jag stressa, for har bara en 10 minuter kvar av tiden...
Jaa sa vad har jag gjort.. jag har varit och rest pa helgerna, da har vi gatt pa hangbro som ar 70 meter over marken(!!!), vi har badat, atit massa mat och saker fran gatan, solat och levt livet har i ghana. Allt ar sa billigt sa jag kommer fa en chock nar jag kommer hem. Mat pa restaurang kostar runt 20 till 45 kronor.

Jag har varit pa ett kalas hosd en annan volontar, dar vi firade pappan som fyllde ar. Det var intressant och kul. Dock innan vi kom dit hann jag bli av med min mobil.. ahhhh haha!!! Som det kan ga ibland. Det var namligen morkt och jag ringde till vardmamman, plotsligt kanner jag en hand mot mina hander... spanningen blir olidlig.. nej det var inte sa spannande, det var en man som ryckte mobilen ur mina hander och sprang ivag. Mend et ar bara en materiell sak som mion mamma sa sa inga problem. Har fatt lanat en mobil av vardfamiljen sa har nytt nummer. Ja tillbaka till kalaset. Det serverades massa mat med god kaka, det dansades lite och var en upplevelse. Det konstoga var bara att efter maten sa gick alla hem, varsta snopet haha! Men det ar troligen sa det gar till har.. Vi kom dit vid sex och vid kvart i 8 var alla hemma. Sa vid 8 borjade det en seria pa tvn som mamman alltid brukade titta pa. Sa dar satt jag, nagra volontarer, mamman, pappan och sonen i familjen och kolla pa tv. Haha. Vad ska jag mer beratta. Umgas mycket med en norsk och tva svenskar, vi har rest runt i landet pa helgerna, det ar valdigt roligt! Ser framemot helgerna extra mycket. Bara sa att man kommer bort fran vardagen lite med barnhemmet. Inte kommer bort men ar med om annat.

// Just nu haha, en man kommer till oss och fragar efter vara namn och vill sa sager han nu till hon som sitter bredvid mig, norskan haha, att han vill lara kanna henne battre asa! Sant hander ganska ofta sa man ar van.

Jag trivs verkligen pa barnhemmet, barnen ar otroligt sota men det ar ocksa mycket som ar jobbigt. Det ar ungefar 60 barn, fran 2 manader upp till 15. Det ar mycket som ar hemskt med de minsta barnen tycker jag. De far inte den narhet som de skulle behova, har man ett barn i famnen och slapper ner den borjar den grata.. Den vill inte bli lamnad, men man ar ibland tvungen att ga, ocg man gar ifran barnet som grater, grater och grater.

Nu i helgen ska vi till en av ghanas finaste strander, ligger i Takoradi. Vi ar dar nu, men kom hit pa kvallen, sa vi har atit och ska snart till ett hotell och sedan vet jag itne vad som hander. Vi har varan kara unokortlek med oss, en raddning nar man sitter pa restaurang for maten kan ta valdigt lang tid, upp mot tva timmar ibland haha! Jag ska uppdatera oftare for det ar sa mycket mer jag kan skriva. har tyvarr glomt kamerasladden hemma, men kanske kan lana om nan annan har likadan sladd som mej, det aterstar att se! ha det sa himla bra!

Postat av: Amanda

wow melli, jag blir så impad på dig

2009-11-12 @ 20:57:43
URL: http://alltsomarditt.blogspot.com
Postat av: Caroline

Åh älskar uppdateringarna, Go girl!

2009-11-12 @ 21:14:10
URL: http://carolineborjsson.blogg.se/

Kommentera och gör mig glad:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Hotmail: (publiceras ej)

Om du har en blogg:

Här kan du skriva vad du vill:

Trackback
RSS 2.0